piątek, 4 kwietnia 2008

Ta Ostatnia Gastrofaza

No i nadszedł ten dzień. dzisiaj, tj. czwartego dnia kwietnia anno domini 2008 o 18 rozpoczęło się ostatnie wydanie Gastrofazy (a dokładnie Gastrofazy II). Temat dnia było jakże pocieszycielskie danie - pierożki leniwe. Jak dla mnie to kwintesencja tzw. comfort food. Najbardziej lubie te świeżo wyjęte z wrzątku, posypane cukrem cynamonem i polane śmietanką (jest jeszcze frakcja "leniwych-odsmażanych-
masełkowych, ja do niej nie należę).
Jednak z racji dość melancholijnych okolicznosci, konieczne było danie antysmutkowe o silniejszej mocy . To znaczy takie, które zawiera dużo czekolady. A chyba najbardziej czekoladowym czekoladowym wypiekiem (przynajmniej w kategorii tych mało skomplikowanych i problematycznych) są brownie.
Jak przyznał Pan Loroch, Brownie pojawiało się w audycji gastrofazowej (a tych codziennych wydań było ok. 290!) co najmniej 30 razy. Sam Mistrz Gastronomiczno - Antyradiowy poleca Brownie z pecanami (jak to lubią Amerykanie) lub orzechami makadamia - bodaj najdroższymi (a wg. mnie najsmaczniejszymi, w czym uświadczyłam się podczas pobytu na Hawajach, gdzie się je uprawia) orzechami na świecie. Moje Brownie były z żurawiną i migdałami (obieranie migdałów to genialna terapia zajęciowa;-). Panie Pawle - to dla Pana.

Brownie po mojemu

Potrzebujesz:
2 tabliczki gorzkiej czekolady (Wedel lub Lindt, 200 g)
200 g masła
250-300 g cukru
6 jajek
100 g migdałów obranych
50 g żurawin suszonych
masło i kakao do obsypania foremki
bita śmietana do podania (jak rozpusta to rozpusta)
1 łyżeczka esencji waniliowej


Co i jak:

Piekarnik nastaw na 190 stopni C.
Czekoladę połam na kawałki i razem z masłem rozpuść w miseczce, ustawionej na garnku z gotującą się lekko wodą. Co jakiś czas mieszaj . Jajka dokładnie zmiksuj z cukrem, dodaj mąkę i esencję waniliową. Dodaj przestudzoną czekoladę, zmiksuj na gładką masę, dodaj bakalie i znów wymieszaj. Przelej do uprzednio przygotowanej foremki. Piecz 18-20 min . (nie za długo, brownie mają być lekko wilgotne w środku).
Podawać z bitą śmietaną lub świeżymi truskawkami

Ukłony dla Gastrofazy II - czekamy na pierwsze weekendowe wydanie Gastrofazy w II wcieleniu.
P.S.
Ciepłe jeszcze Brownie zostały zawiezione do jurora - Skarba. Werdykt pozytywny;-)

Brak komentarzy: