poniedziałek, 7 kwietnia 2008

Ciasto Uzależniacz

Uwielbiam Jogurt.

Tak po prawdzie to uwielbiam nabiał w ogóle (Skarb dobrze wie, że jak w lodówce zostaje tylko jedno pudełeczko serka wiejskiego, staję się nerwowa:-), ale jogurt to jest to - nadaje się chyba do wszystkiego. Nic więc dziwnego, że gdy tylko natknęłam się na Ciasto Jogurtowe z Owocami u Nougatine było pewne, że w koncu przyjdzie na nie pora. I przyszła. Wiadomość dla Skarba - ono jest na jogurcie i z owocami, więć nie tuczy jak Brownie:-) Nie pozostaje mi nic innego, jak przytoczyć przepis na Ciasto Jogurtowe

Potrzebujesz:
340 g mąki
2 łyżeczk
i proszku do pieczenia (tak jak obiecała Nougatine, dzięki jogurtowi w ogóle go nie czuć)
2 całe, duże jajka

80 g cukru,
pół szklanki oleju,

300 g jogurtu (ja dałam naturalnego Danone'a)
owoce - w moim przypadku truskawki, porzeczki różniste i rabarbar


Co i jak?
To będzie naprawdę b
analny przepis. Mąkę przesiej z proszkiem do miski, dodaj pozostałe składniki. Wymieszaj dokładnie. Przełóż ciasto do natłuszczonej foremki (ja od jakiegóś czasu oprószam foremki nie mąką , a płatkami owsianymi , jęczmiennymi lub kaszką manną - polecam;-).
Po
wierzchu posypujemy owocami (ja dałąm owoce jagodowe z podręcznej mrożonki, ale mogą być pokrojone w kawałeczki brzoskwinie, zamrożone malinki, jeżynki, ananasik wiśnie...).
Nougatine dała kruszonkę -
ja nie, bo owoce ślicznie wyglądały na cieście i nie chciałam ich przykrywać. Piecz ok 40 min. w 170 stopniach. I JEDZ!

Brak komentarzy: